#PoznajMemodo - Daniel, nasz kreator treści
Pisze prozę, wieczory spędza na siłowni, pomaga w polskim zespole marketingowym i pracuje nad publikacjami z Przewodnika PV Memodo. Poznajcie Daniela, naszego kreatora treści wszelakich!
“Pomagam przy content marketingu Memodo”
Właśnie tym Daniel zajmuje się na co dzień. Zapytany o swoje obowiązki, wyjaśnia, że na ogół realizuje zadania związane z publikacjami firmy na social mediach, w Przewodniku PV, newsletterze i zewnętrznych portalach branżowych. Oprócz tego bierze udział w procesach związanych z optymalizacją e-shopu, w tym również pod kątem SEO.
“Kluczowa jest jakość treści” - podkreśla, mówiąc o tym, na co kładzie nacisk podczas pracy. “Chodzi o to, żeby publikować materiały, które mają rzeczywistą wartość dla odbiorcy. W odpowiednio syntetycznej formie i ze zweryfikowanymi informacjami”. Przez to dużą częścią jego pracy jest również researching, nauka o odnawialnych źródłach energii i systemach fotowoltaicznych, w tym wertowanie opracowań i analiz branżowych. “Naszym zadaniem jest dostarczać wiedzę ekspercką dla instalatorów PV” - tak podsumowuje ogół swoich obowiązków.
Jak trafiłeś do Memodo?
“Prawie przypadkiem – pierwotnie nie szukałem zatrudnienia w branży OZE”. Więc jak do tego doszło? Jak opowiada Daniel – przed podjęciem współpracy z Memodo pomagał przy marketingu dla małych i średnich firm. Później postanowił zdobyć doświadczenie w większej organizacji.
“Bardzo spodobał mi się dotychczasowy marketing Memodo. Treści na stronie, artykuły. Jeszcze zanim odpowiedziałem na ogłoszenie o pracę, obejrzałem e-shopy wszystkich krajów, przeczytałem wywiady z założycielami firmy” - tak opowiada o swoich pierwszych wrażeniach. Te potwierdziły się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. “Dokładnie takiej atmosfery szukałem” - mówi o procesie rekrutacji.
Czym zajmowałeś się wcześniej?
“Obsługiwałem swoich klientów, małe i średnie firmy, w zakresie digital marketingu B2B i B2C” - tak mówi o swoich wcześniejszych doświadczeniach. Później rozwija, że najczęściej dotyczyło to zadań związanych z web developmentem, content marketingiem, płatnymi kampaniami reklamowymi i SEO.
“Najważniejsze było dla mnie, żeby efekty mojej pracy służyły nie tylko mojemu klientowi, ale również jego klientom” - tak opisuje swoje podejście do marketingu.
“Fascynuje mnie niezależność energetyczna”
Zapytany o to, dlaczego zdecydował się na pracę związaną z branżą OZE, Daniel nie kryje zainteresowania tematyką odnawialnych źródeł energii.
“Uważam, że OZE to przyszłość energetyki” - podkreśla, później wyjaśniając, że ich rolę wyobraża sobie jako równoważną z innym, stabilnym źródłem energii, żeby zachować stabilną gospodarkę energetyczną. “To branża, która dopiero zaczyna się rozwijać i naprawdę zmienia świat na lepsze. Dobrze jest być tego częścią i obserwować te zmiany z pierwszego rzędu”.
Mówi przy tym, że bardzo inspiruje go niemiecki rynek PV – uważa, że Polska będzie zmierzać w tym samym kierunku.
A jaka jest Twoja ulubiona kategoria produktów w Memodo?
“Systemy magazynowania energii” - odpowiedź pada bez cienia zawahania! Dlaczego konkretnie one? “Bo to duży krok w kierunku inteligentnych domów. Coś, co kiedyś było futurystyczną wizją odległej przyszłości, powoli realizuje się na naszych oczach”.
Dalej opowiada, że bardzo interesuje go wizja inteligentnych budynków, zdolnych optymalizować pracę instalacji fotowoltaicznych, maksymalizować autokonsumpcję, ładować elektryczny samochód, magazynować niewykorzystaną energię na użytek własny, a nawet używać energię słoneczną do zasilenia pompy ciepła i ogrzania domu.
Dokąd, Twoim zdaniem, Memodo zmierza w Polsce?
Daniel bardzo optymistycznie zapatruje się na perspektywy firmy. “Każdy rynek jest inny. Polski zdecydowanie różni się od niemieckiego, ale właśnie dlatego widzę potencjał w Memodo – bo jest elastyczne i łączy profesjonalizm z zdroworozsądkowym, przyjaznym podejściem”.
Nie bez znaczenia jest dla niego tutaj sytuacja rynkowa. Jak mówi, uważa, że polska branża fotowoltaiczna będzie się rozwijać podobnie jak niemiecka – i to zarówno w kontekście instalacji komercyjnych, jak i przydomowych. To zaś tworzy zapotrzebowanie na stabilnych, zaufanych partnerów biznesowych, którzy doświadczyli już takiego procesu – tak jak Memodo w Niemczech.
Bycie hurtownią, dbanie o terminowe dostawy i niskie ceny, to ważna rzecz - jednocześnie, w kontekście długofalowej współpracy, istotne jest również zapewnianie wiedzy eksperckiej i dostarczanie informacji bezpośrednio od producentów, tak jak robi to Memodo.
“Lubię pisać, nie tylko zawodowo”
Zapytany o swoje zainteresowania poza pracą, Daniel nadal mówi o pisaniu! Ale teraz już nie content marketingu, tylko prozy. Oprócz tego lubi również nocne wizyty na siłowni, a także interesuje się różnymi gatunkami literackimi i storytellingiem.