#PoznajMemodo - Łukasz, nasz Sales Manager
Jeździ na rowerze, wędruje po górach, prowadzi webinary Akademii Memodo i opiekuje się klientami Memodo z północnej Polski. Poznajcie Łukasza Machałę!
“Dobieram optymalne rozwiązania dla klientów”
“Nazywam się Łukasz Machała i jestem Sales Managerem odpowiedzialnym za sprzedaż w północnej Polsce” - tak Łukasz przedstawia się na początku rozmowy, chociaż obaj wiemy, że jego wkład w rozwój Memodo jest znacznie większy. Wielu naszych klientów rozpoznaje go jako moderatora i współprowadzącego webinarów organizowanych przez Akademię Memodo, w tym bardzo popularnej serii Memodo Energy Storage Days.
Oprócz obsługi sprzedażowej, Łukasz zajmuje się również budowaniem relacji z klientami, wspieraniem ich w procesach inwestycyjnych i szeroko pojętym doradztwem, w czym pomagają mu podstawy techniczne i kwalifikacje.
Jak trafiłeś do Memodo?
Współpraca z Memodo to nie są pierwsze doświadczenia Łukasza w branży fotowoltaicznej, wręcz przeciwnie. “Dowiedziałem się o naborze, kiedy planowałem działania na rok 2023. Spodobała mi się atmosfera panująca w firmie i tak już zostało”. W trakcie rekrutacji poznał Martę Sawicką i Pawła Wroniaka, wówczas jedyne osoby zajmujące się polskim Memodo. Teraz, razem z Pawłem Łukasz opiekuje się klientami z północnej Polski. Wspólnie poprowadzili też dwa szkolenia techniczne dla instalatorów PV w ramach Akademii Memodo.
“Z modelem prosumenckim jestem związany od około dziesięciu lat”
Na początku jego doświadczenia z OZE miały charakter hobbystyczny - szczególnie interesował Łukasza model prosumencki. Dopiero z czasem przyjęły komercyjny charakter, kiedy zaczął pracować jako konsultant dla największych firm energetycznych w Polsce, robiąc projekty związane z inteligentnymi sieciami i zajmując się modelem prosumenckim.
“Pracowałem też przy developmencie wielkoskalowych projektów fotowoltaicznych” - opowiada dalej. Był również Project Managerem u polskiego producenta modułów fotowoltaicznych oraz konsultantem, wiele lat pracując w spółce samorządowej i będąc odpowiedzialnym za wsparcie przedsiębiorców i inwestycji w Bydgoszczy.
“Jestem zafascynowany rewolucją energetyczną”
Już na pierwszy rzut oka widać, że Łukasz jest prawdziwym pasjonatem. O tym, dlaczego w zaczął pracować w branży odnawialnych źródeł energii, opowiada bez cienia wątpliwości w głosie.
Interesuje się fotowoltaiką, systemami grzewczymi, pompami ciepła, ideą przejścia na zieloną energię i zrównoważonego miksu energetycznego. Uważa, że rozwiązania fotowoltaiczne powinny być dostępne dla każdego, żeby zapobiegać wykluczeniu energetycznemu.
“Najciekawsze są falowniki, bo to jest serce instalacji fotowoltaicznej”
Entuzjazm Łukasza dowodzi, że bez wątpienia ma ulubiony rodzaj produktów w ofercie Memodo. Swój pogląd bardzo szeroko uzasadnia, jednocześnie tłumacząc, czego możemy spodziewać się w przyszłości. “Kilka lat temu branża koncentrowała się na modułach fotowoltaicznych. Teraz bardziej skupia się na kompleksowych rozwiązaniach dla branży z uwzględnieniem magazynów energii i zarzadzania energią.” - wyjaśnia. “Kluczem dla klienta końcowego zawsze jest autokonsumpcja, bo wtedy okres zwrotu z inwestycji jest najkrótszy”.
“Dążymy do tego, żeby być liderem na rynku, jak w Niemczech”
Zapytany o przyszłość Memodo w Polsce, Łukasz śmiało opowiada o perspektywach firmy. “Klienci nas widzą. Cały czas budujemy z nimi dobre relacje. Obecnie rynek jest trudniejszy i stawia przed branżą dużo większe wyzwania. Mniejsze firmy mogą im nie podołać, a my jesteśmy jednym z największych dystrybutorów w Europie” - wyjaśnia, podkreślając jak istotne jest, żeby współpracować z klientami na zasadzie partnerstwa, tak żeby obie strony mogły się równomiernie rozwijać. “Cena jest ważna, ale ważne są też inne rzeczy – takie jak wsparcie techniczne i stała kooperacja z dużą, stabilną firmą, taką jak Memodo”.
A co lubisz robić po pracy?
“Jeżdżę na rowerze, wędruję po górach. Lubię aktywny wypoczynek, na przykład okazjonalne wyprawy na kajaki” - przede wszystkim jednak, jak opowiada, spędza czas z rodziną. “Poza tym, moim hobby jest fotowoltaika” - mówi, opisując, że często poświęca czas wolny na zgłębienia tematu, utrzymywanie kontaktu z przedstawicielami branży fotowoltaicznej i czytanie o nowościach.